Regimul alimentar al femeii insarcinate

Regimul alimentar al femeii insarcinate

Alimentatia gravidei are un rol deosebit de important asupra dezvoltarii armonioase a fatului. De cantitatatea si mai ales de calitatea alimentelor consumate de gravida depinde evolutia in parametrii normali ai fatului.

O alimentatie saraca in substantele necesare cresterii fatului, va duce la o slabire si o anemiere a mamei. De cele mai multe ori, gravidele se indreapta fie spre supraalimentatie, fie spre subnutritie. Nu se cunosc cauzele acestor tendinte, insa trebuie stiut faptul ca regimul alimentar al unei femei insarcinate, nu trebuie sa se modifice foarte mult fata de cel dinaintea sarcinii. El trebuie sa contina toate principiile nutritive: proteine (carne, peste, oua, lapte), glucide (dulciuri,cereale, paste fainoase), grasimi (unt), saruri minerale ( calciu, fier) si vitamine (A, B, C, D, E, K).

In primul trimestru, atunci cand gravida se confrunta cu graturi si chiar varsaturi, alimentatia va consta in preparate usoare, bine tolerate de organism si mult mai multe lichide. Spre sfarsitul sarcinii apare de obicei o pofta de mancare exagerata, insa nu va trebui sa consumati cantitati impresionante de mancare.

Proteinele constituie principiul alimentar de baza, cunoscandu-se faptul ca acestea participa la cresterea fatului (intre luna a 7-a si luna a 9-a el isi dubleaza greutatea). O femeie insarcinata are nevoie de 100 g de proteine pe zi. Aceasta cantitate este asigurata daca va consuma 125 g carne, 2 oua, 500 ml lapte. Nu trebuie sa manance in fiecare zi la fel, ci in functie de continutul in proteine al fiecarui aliment va trebui sa invete sa-si alcatuiasca singura un meniu care sa-i aduca aportul d proteine necesare.

Pe tot timpul sarcinii gravida va evita alimentele foarte sarate, iar incepand din luna a 7-a, va reduce sarea din alimentatie. Acest regim alimentar, lipsit de sare in ultimele luni, fereste organismul de retinerea apei intesuturi. Uterul imbibat cu apa se contracta mai greu in timpul nasterii.

Vitaminele sunt indispensabile in alimentatia gravidei. Astfel vitamina A o puteti gasi in unt, ficat, galbenus de ou, spanac, morcov, rosii; vitamina B in carnea de porc, oua, nuci, varza, spanac, paine integrala; vitamina C in aproape toate fructele si legumele proaspete; vitamina D in lapte, unt, smantana, (expunerea la soare asigura organismului cantitatea necesara de vitamina D, prin transformarea sub actiunea cuantei luminoase a provitaminei D, in vitamina D). Pe timpul iernii este bine sa se administreze vitamina D sub forma de tablete sau sau picaturi, insa numai la sfatul medicului. Vitamina E se poate asimila din cereale, zarzavaturi, legume verzi iar vitamina K din carnea slaba si din ficat.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin

  • Cuperoza, cauzele aparitiei si tratament
    Cuperoza, cauzele aparitiei si tratament Cuperoza este o afectiune a pielii, care se manifesta printr-o inrosire cauzata de prezenta unor vase
  • Muraya
    Muraya

    Muraya este o planta care poate fi tinuta si in casa, creste sub forma unui arbust

  • Decorarea casei
    Decorarea casei

    Anotimpul calduros a venit si este timpul pentru curatarea si decorarea casei incepand de la schimbarea

  • Fructele si legumele in sprijinul sanatatii maxime
    Fructele si legumele in sprijinul sanatatii maxime

    Sucurile din fructe si legume sunt pline de vitamine si asigura buna functionare a organismului. Consumati

  • Salata cu pui si paste
    Salata cu pui si paste

    Va propun in randurile care urmeaza o salata cu pui si paste, o reteta racoritoare, sanatoasa

  • Chic bebe
    Chic bebe

    Chic bebe reprezinta un nou concept creat de mamici pentru a defini copilul elegant, deosebit, distinct,



Linkuri utile

  • TopFeminin este un proiect Zeplia.
  • HandleDroid, primiți alerte când un nume de utilizator dorit devine disponibil pe Twitter, Facebook sau Instagram.
  • Norel's Happy Hands, produse de mercerie, fire pentru tricotat și croșetat, jucării și decorațiuni handmade.


Discuții pe forum



Trimite o felicitare


coafuri

diete