Vis de vedeta

Vedetele sprijina campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” pentru ajutorarea copiilor cu inimi bolnave. Povestilor emotionante spuse de copilasii cu malformatii cardiace pe site-ul www.sansalaviata.ro li s-au alaturat “visurile de vedeta” - cele mai frumoase amintiri din copilaria celor care astazi au devenit celebri.
Andreea Berecleanu, Andreea Marin-Banica, Daniela Nane, Malvina Cervenschi, Irina Margareta Nistor si Adrian Despot vorbesc despre visurile pe care le aveau cand erau mici. Fanteziste sau realizabile, multe dintre dorintele lor s-au transformat in viata pe care ei o considera un dar frumos si o sansa uriasa.
Vedetele noastre ii incurajeaza pe copii sa nu renunte la sperantele lor, iar pe cei mari sa le ofere micutilor “sansa la noi amintiri”.
Andreea Marin-Banica povesteste cum a simtit inca din copilarie chemarea televizunii, cand a vazut un spectacol de balet (cum arareori se intampla inainte de 1989), la televizor. Delicatetea balerinei din spectacol care trecea dincolo de ecran, a facut-o pe Andreea sa isi doreasca sa transmita peste ani, aceeasi emotie: “Asta insemna pentru mine televiziunea: balerina aceea sensibila, omul acela care, fara cuvinte, anuleaza bariera din fata sufletului, se cuibareste acolo si nu mai pleaca. Si iata ca peste ani, televiziunea a ajuns sa fie a doua mea casa."
“Fiind cea mai inalta din grupa, mi s-a incredintat...mama vitrega. Ca sa nu ma deprim, desi inca nu exista termenul, mi s-a explicat ca numai personajele negative sunt cu adevarat interesante”. Ati ghicit cine este?
Despre campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”
Compania Procter & Gamble a lansat a doua editie a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri”. Editia din acest an, derulata in perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2009, isi propune sa continue demersurile intreprinse anul trecut pentru salvarea vietii copiilor cu malformatii cardiace. In acest an, campania sprijina infiintarea unei sectii de cardio-chirurgie pediatrica la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii “Maria Sklodowska Curie” din Bucuresti, prin intermediul unui parteneriat tripartit intre Procter&Gamble, spitalul “M. S. Curie” si Ministerul Sanatatii. Sectia va avea o capacitate de a opera 200 de copii anual. Procter&Gamble isi propune sa realizeze o donatie de minim 1,2 milioane RON, fondurile provenind din vanzarea produselor participante la campanie.
Un alt obiectiv al campaniei este informarea parintilor, a medicilor de familie si a specialistilor, pentru depistarea precoce a malformatiilor cardiace congenitale, in vederea diagnosticarii timpurii si initierii tratamentului adecvat.
Produsele Procter&Gamble, participante la editia din 2009 a campaniei, sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Fairy, Mr Proper, Pampers, Pampers Wipes, Always, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Gillette blades&razors si Blend a med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzator in magazine cu insemnele campaniei.
Malformatiile cardiace in Romania
In Romania exista o singura clinica specializata in chirurgie cardio-vasculara pediatrica: Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT). Institutul ar trebui sa faca fata celor 900 de copii care trebuie operati in primul an de viata, dintre cei 1000-1200 care se nasc anual cu malformatii cardio-vasculare grave. Din pacate, capacitatile existente permit operarea in tara, in fiecare an, a doar aproximativ 300 de copii. Editia 2008 a campaniei “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”, a contribuit la dotarea unui al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT) si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de RON.
Pentru ca nu toti copiii cu malformatii cardiace ajung in timp util la Targu Mures pentru a fi salvati, Procter & Gamble a hotarat sa sustina si in acest an aceasta cauza prin sprijinirea proiectului de la Spitalul “M. S. Curie” din Bucuresti.