Mentine-ti sanatatea parului!

Mentine-ti sanatatea parului!

Foarte multe doamne si domnisore vor sa stie ce trebuie sa faca pentru a reda frumusetea si stralucirea parului. Inainte de va da cateva idei despre ce anume va trebui sa faceti, vreau sa va spun urmatorul fapt: daca parul sufera de o anumita problema, sa spunem ca este mai rar, nu va trebui sa fiti foarte increzatoare in produsele minune, care promit ca prin folosirea indelungara, veti capata o podoaba capilara demna de invidiat. Fiecare dintre noi este inzestrat cu un anumit bagaj genetic. Niciun produs, oricat de bun ar parea sa fie, nu poate sa repare un neajuns, cel mai probabil poate imbunatati calitatea parului, intr-o masura mai mica sau mai mare.

Nu trebuie sa va ingrijorati atunci cand, in anumite perioade, parul prezinta o cadere accentuata. In cele mai multe cazuri este vorba de un proces natural de regenerare. Dupa o luna sau doua, constatati ca perioada de regenerare s-a incheiat, dat fiind faptul ca, pierdeti mai putine fire de par la pieptanat. Daca aceasta problema dureaza mult mai multe luni, atunci trebuie sa analizati bine cauzele care ar putea duce la o astfel de afectiune.

Una din cauzele principale ar fi o alimentatie incorecta la care se adauga un program de lucru foarte incarcat. Produsele bogate in aditivi alimentari nu fac bine sanatatii parului, si in general sanatatii intregului organism. Obisnuiti-va sa consumati cat mai multe fructe si legume proaspete, bogate in vitamine si minerale, dar si produse care au un continut crescut in fier: carnea de vita, cerealele etc. Trebuie spus ca o alimentatie echilibrata va da organismului cantitatea necesara de vitamine, proteine, minerale. Va trebui sa consumati si multa apa. Sa le luam pa rand si sa analizam importanta fiecarui bioelement pentru firul de par:

  • proteinele, pe care le asimilati din carnea de vita, de peste, de pui, din oua, lapte, branzeturi, va vor ajuta sa aveti un fir de par mult mai puternic, fara varfuri despicate.
  • vitaminele Cele mai importante vitamine atat pentru sanatatea scalpului cat si pentru cea a parului, sunt vitaminele A, B si C. Vitamine A o puteti asimila din morcovi, vitamina C din fructe si legume proaspete, iar grupul vitaminelor B le asimilati consumand cat mai multe cereale.
  • mineralele, cum sunt fierul, zincul, cuprul au o importanta deosebita pentru sanatatea firului de par. Fe, asigura aportul de oxigen la radacina firului de par, cunoscandu-se faptul ca acest metal intra in compozitia hemoglobinei, care este transportorul de oxigen in sange. Zn are o importanta deosebita in refacerea proteinelor din strucura firului de par, iar Cu este implicat in pigmentarea firului de par, dand parului o culoarea naturala extrem de frumoasa si intensa. Pentru a-i asigura organismul cantitatile optime in aceste minerale va trebui sa consumati carne, fructe de mare, ficat, fructe proaspete, nuci.
  • apa A consuma 2 litri de apa in fiecare zi, inseamna a asigura necesarul hidric pentru intregul organism. Pentru firul de par inseamna in primul rand stralucire si aspectul matasos.




  • Fii prima care comentează


    Alte articole TopFeminin