Mersul - un prim pas in directia cea buna

Mersul - un prim pas in directia cea buna

De ce sa alegem mersul pe jos?

Pentru ca mersul este una dintre cele mai usoare metode de a fi activ din punct de vedere fizic. Poti sa o faci oriunde si oricand, nu este costisitor - tot ce ai nevoie este o pereche de incaltaminte rezistenta.

Beneficiile mersului sunt:

- vei avea mai multa energie

- te va face sa te simti bine

- te relaxeaza

- reduce stresul

- te ajuta sa dormi mai bine

- iti tonifica muschii

- te ajuta sa iti controlezi apetitul

- mareste numarul de calorii pe care le consuma corpul tau

Din aceste motive, au aparut "programele de mers".

Nu ar trebui sa incepi un program de mers daca:

  • ai probleme cu inima
  • ai dureri pe partea stanga a corpului atunci cand faci efort fizic
  • ai probleme cu respiratia dupa ce faci efort fizic
  • esti hipertensiva

Cum sa incep un program de mers?

Gaseste timp in orarul tau zilnic pentru a urma un astfel de program. Cand faci planificarea tine cont de urmatoarele:
  • Alege un loc sigur pentru mers. Cauta-ti un partener sau un grup cu care sa mergi. Partenerii trebuie sa poata sa respecte si ei orarul si ritmul tau de mers.
  • Poarta incaltaminte cu talpa groasa, flexibila, care sa-ti protejeze picioarele si sa absoarba socurile.
  • Imbraca haine in care sa te simti confortabila si care sa te fereasca de umezeala. Cauta haine din fibre sintetice care absorb transpiratia.
  • Pe timpul iernii, poarta o caciula tricotata. In timpul verii poarta o sapca.
  • Fa o incalzire usoara inainte si dupa ce mergi.
  • Incearca sa mergi in trei etape. Mergi incet in premele 5 minute, in urmatoarele 5 minute mareste ritmul si apoi mergi din nou incet in urmatoarele 5 minute.
  • Incearca sa mergi de cel putin trei ori pe saptamana. Adauga cate 2-3 minute la partea in care maresti ritmul in fiecare saptamana.
  • Pentru a evita durerile si intinderile musculare, incepe treptat. Dupa cateva saptamani incearca sa mergi mai repede, pe distante mai lungi si pentru un timp mai indelungat.
  • Cu cat mergi mai mult, cu atat te vei simti mai bine. De asemenea, vei arde mai multe calorii.

Cum fac incalzirea?

Inainte de a incepe mersul faceti incalzirea de mai jos. Faceti miscari lente si nu va intindeti mai mult decat va simtiti confortabil.


Aplecari in laterala. Intindeti un brat deasupra capului si in lateral. Tineti soldul si umerii drepti. Ramaneti in acesta pozitie 10 secunde si apoi repetati cu partea cealalta.


Ridicari ale genunchilor. Sprijiniti-va spatele de un zid. Tine-ti capul, picioarele si soldul in linie dreapta. Ridicati un genunchi la piept si tineti-l asa 10 secunde, apoi repetati cu celalt picior.


Impingeri la zid. Sprijiniti mainile de un zid si tineti picioarele la distanta de aproximativ un metru de zid. Aplecati un genunchi inainte. Tineti piciorul care a ramas in spate drept. Ramaneti in aceasta pozitie 10 secunde apoi schimbati piciorul.




Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin