Fructele si legumele, izvor de sanatate

Fructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.

Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.

Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel
  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie
  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida
  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti
  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac
  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie
  • Fosforul se gaseste in seminte

Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine
  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci
  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise
  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale




Comentarii

  • 21 9
    Cristina Roncea
    Asta pot sa o scriu si la optional pt tema
  • 9 5
    BIO
    MERSI
  • 10 4
    Larisa_Anto
    Multumesc
  • 21 4
    Șerban Sara ✌✌
    Mulţumesc ❤❤✌

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Trucuri pentru un abdomen plat
    Trucuri pentru un abdomen plat Uneori, a acorda atentie siluetei tale nu este acelasi lucru cu a o remodela. Cu ajutorul
  • 6 semne sigure că partenerul te minte
    6 semne sigure că partenerul te minte Ți se întâmplă tot mai des să ai dubii atunci când vine vorba de sinceritatea partenerului
  • Oua incondeiate
    Oua incondeiate

    Puteti sa faceti oua incondeiate pentru Paste fara sa aveti experienta sau ustensile  profesionale, important este

  • Impachetari cu parafango
    Impachetari cu parafango

    Aceste impachetari cu parafango (un amestec din namol marin, parafina, cafeina si saruri minerale) sunt ideale

  • Cocteiluri la minut
    Cocteiluri la minut

    Imbinarea reusita a aromelor fac din cocteil o bautura savuroasa si apreciata mai ales in sezonul

  • Sapa din ciment
    Sapa din ciment

    In momentul in care va decideti sa montati gresie, primul lucru pe care il aveti de