Carenta de vitamine

Carenta de vitamine

Carenta de vitamine se manifesta prin afectiuni grave la nivelul pielii, la nivelul organelor interne, prin stare de oboseala permanenta, prin scaderea acuitatii vizuale, prin anemii, prin tulburari nervoase si tulburari psihice. Urmand o alimentatie bogata in vitamine si minerale aceste afectiuni se pot remedia si chiar vindeca, insa va trebui sa aveti un regim alimentar echilibrat, care sa cuprinda in tocmai produsele recomandate de medicul dumneavoastra. Exista in farmacii suplimente nutritive, de genul comprimatelor obtinute in laboratoare, insa cel mai bun efect il au vitaminele luate din surse naturale: legume, fructe, carne proaspata, cereale.

Carenta de Vitamina A se manifesta afectiuni la nivel cutanat si la nivel ocular. Se recomanda consumarea urmatoarelor alimente,  in mare parte fiind vorba de fructe si legume precum:  morcovi, sfecla rosie, spanac, salata verde, seapa verde, caise, prune, piersici, afine, portocale, lamai. Se recomanda si untura de peste, galbenusul de ou, ficat, creier.

Carenta de Vitamina B1 provoaca boala Beri-beri. Pentru a trece cu bine peste aceasta insuficienta se recomanda un consum ridicat de germeni de grau, germeni de secara, paine de secara, mazare verde, fasole verde, ardei gras, spanac, loboda, cartofi, cirese, portocale.

Carenta de Vitamina B2 da o afectiune numita pelagra. Se vor consuma: mazare verde, fasole verde, varza alba si rosie, conopida, morcovi, nuci, alune, caise, pere, piersici, lapte proaspat, ficat.

Carenta de Vitamina B6 determina tulburari nervoase si dermatita. Va trebui sa consumati loboda, spanac, salata verde,  conopida, vinete, rosii, mere, pere, capsuni, struguri, cirese.

Carenta de Vitamina B12 provoaca anemia Bierma si polinevrita. Se recomanda consumul de drojdie de bere.

Carenta de vitamina C provoaca scorbut. Organismul uman nu este capabil sa-si sintetizeze singur vitamina c si tocmai de aceea trebuie sa fim constienti si sa introducem in alimentatia noastra: ardei gras, mazare verde, frunze de patrunjel, marar, spanac, loboda, salata verde, lamai, visine, afine, mere.

Carenta de vitamina D  provoaca afectiuni la nivelul sistemului osos. Vitamina D are rolul de afixa calciul in oase. Corpul nostru produce provitamina D care sub influenta razelor luminoase se transforma in vitamina D. Asadar este suficienta expunerea la soare, cel putin o jumatate de ora pe zi pentru a ne asigura necesarul zilnic. In anotimpul rece, cand soarele este putin prezent se va consuma untura de peste.

 Carenta de vitamina E scade fertilitatea. Se vor consuma germeni de grau, de secara, frunze de sfecla, salata verde.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin