Alimentatia sanatoasa

Alimentatia sanatoasa

Traim intr-un secol al vitezei unde fiecare clipa conteaza si suntem tot timpul antrenate in diverse activitati. De cele mai multe ori renuntam la micul dejun pentru o jumatate de ora de somn. A lua masa nu mai are acelasi inteles ca pe vremea parintilor nostri si asta pentru ca si timpurile sunt altele. Totusi nu trebuie sa renuntam la alimentatia corecta, asta pentru ca sanatatea este lucrul cel mai de pret. Cu toate cred ca stim acest lucru, insa nu constientizam decat atunci cand problemele de sanatate incep sa apara.

Masa trebuie servita la ore fixe. Este un principiu de baza al alimentatiei. Sucul gastric se secreta intr-o cantitate mai mare atunci cand ii stabilim organismului anumite ore pentru servirea mesei si asta ajuta la o buna digestie. Mai trebuie tinut cont si de repartizarea cantitatii de alimente pentru fiecare masa in parte. Persoanele care sar peste micul dejun sau dejun nu fac altceva decat sa consume o cantitate mai mare de alimente seara. Stomacul va lucra foarte mult iar somnul va fi unul foarte agitat. Masa de dimineata ar trebui sa fie consumata fara nici o alta scuza. Se recomanda ca aproximativ o cincime din cantitatea totala de alimemete necesare intr-o zi sa fie consumate la micul dejun. Personele care nu procedeaza in acest fel sunt in subalimentatie in orele de maxima activitate.

Pentru foarte multe persoane a manca este egal cu placere. Cred ca ar trebui sa ne gandim mai mult la ce ne face bine si la ce nu si sa gasim placerea in alte activitati. Alimentatia echilibrata inseamna in primul rand consumul de alimente din toate grupele si anume: carne si derivatele pe baza de carne, laptele si tote categoriile de lactate, ouale, painea si alimentele pe baza de cereale, fructe si legume si mai putin grasimile, dulciurile si bauturile alcoolice.

Daca am stabilit ce anume mancam si cand mancam cred ca o atentie deosebita trebuie data si felului in care mancam. Masa nu trebuie luata in graba. Alimentele bine mestecate usureaza digestia de la nivelul stomacului. Nu este indicat ca in timpul mesei sa avem discutii contradictorii, sa citim, sa ne enervam si sa avem tot felul de alte activitati si framantari. Rezervati-va cel putin douazeci de minute pantru fiecare masa ( asta in cazul in care lucrati foarte mult si nu aveti pauza de masa consacrata la o anumita ora).

O alimentatie sanatoasa trebuie preparata in asa fel incat sa nu ne irite mucoasa esofagului si nici pe cea a stomacului. Ar fi de preferat sa renuntati la alimentele foarte condimentate si la servirea preparatelor foarte fierbinti. Fiti moderate este cuvantul de ordine! Sa nu va ganditi niciodata ca e bine sa va satisfaceti toate poftele alimentare ca doar o viata avem. Este adevarat ca avem doar o singura viata insa daca o scurtam nu ne vom mai bucura de alte placeri care sunt mult mai importante decat un fel de mancare delicios, dar plin de calorii si colesterol.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin