Ajuta-ti copilul! Sfaturi pentru parinti

Ajuta-ti copilul! Sfaturi pentru parinti

Alimentatia sanatoasa si miscarea sunt factorii cei mai importanti pentru sanatatea copilului tau. In cazul in care copilul are o alimentatie abundenta iar sportul lipseste din programul sau, acesta poate deveni supraponderal sau va avea probleme de sanatate care se vor manifesta mai ales la varsta adulta. Ca parinte poti avea un rol foarte important ajutandu-ti copilul, precum si intreaga familie, sa-si insuseasca o alimentatie sanatoasa dar si un program regulat de activitate zilnica.

Cum imi va ajuta copilul alimentatia sanatoasa si miscarea?

Toti copiii trebuie sa aiba o alimentatie sanatoasa si sa faca mult sport. Echilibrul intre dieta si miscare are urmatoarele beneficii pentru sanatatea copilului:

  • Il ajuta sa creasca
  • Il ajuta sa invete
  • Va avea oase si muschi puternici
  • Ii va da un plus de energie
  • Isi va mentine o greutate normala
  • Se va evita aparitia obezitatii precum si a multor boli (diabetul zaharat de gradul 2)
  • Va asimila cantitatea necesara de vitamine
  • Se va simti bine cu el insusi
  • Cum isi pot forma copiii obiceiul de a manca sanatos si de a face sport?

    Parintii au un rol de baza pentru a-si invata si obisnui copiii cu o alimentatie sanatoasa. Atunci cand parintii au o alimentatie variata, saraca in grasimi si in zaharuri dar bogata in fibre copiii invata ca aceste alimente sunt sanatoase. Poti avea 10 sau chiar mai multe incercari pana cand un copil se va invata cu un nou aliment, asa ca nu renunta imediat. Fii perseverenta!
    Parintii reprezinta de asemenea un bun exemplu pentru ca micutii lor sa-si deprinda obiceiul de a face miscare. Ar fi foarte bine ca dupa masa de seara in loc sa va asezati comod in fata televizorului sa va luati copilul (copiii) la o plimbare pe jos, cu bicicleta sau va puteti juca cu mingea. Toate acestea il vor face pe copil sa se simta bine si sa cosidere activitatea fizica este un mod de a-si capata buna dispozitie.

    Ce ar trebui sa manance copilul meu?

    Ca si adultii, copiii trebuie sa aiba o alimentatie echilibrata, bogata in minerale si vitamine. Astfel pentru persoanele sanatoase, cu o varsta mai mare de doi ani se propune Piramida alimentatiei corecte. Cantitatea de alimente difera pentru copiii a caror varsta este mai mica de sase ani. Astfel pentru copiii de 2-3 ani cantitatea de alimente consumate la o masa trebuie sa fie de doua treimi din cantitatea de alimente care se consuma in mod normal.
    Aceasta Piramida a alimentatiei corecte este formata din cinci trepte: baza este alcatuita din paine, cereale, orez si paste fainoase. Cea de a doua treapta cuprinde deopotriva fructele si legumele. Pe cea de a treia treapta se plaseaza grupa lactatelor (lapte, iaurt si branzeturi) precum si grupa alimentelor pe baza de carne (carne de vita, de peste, de pasare) dar mai cuprinde si fasolea uscata si nucile. Varful piramidei contine alimentele bogate in grasimi precum si cele bogate in zaharuri.

    Un meniu zilnic trebuie sa contina urmatoarele:

    Din grupa pe baza de paine, cereale, orez si paste:

  • o felie de paine
  • o portie de cereale instant
  • o jumatate de cana de cereale, orez sau paste gatite in prealabil (fierte)
  • Din grupa legumelor si zarzavaturilor:

  • un bol de legume proaspete sau o jumatate de bol de legume gatite (aici intra legume cum ar fi: varza, salata verde, brocoli, conopida)
  • o jumatate de bol de legume( altele decat cele de mai sus)
  • un pahar de suc pe baza de legume
  • Din grupa fructelor:

  • un mar de marime mijlocie,o banana sau o portocala
  • o jumatate de castron de salata de fructe (se pot consuma si fructe conservate sau coapte)
  • o jumatate de pahar de suc de fructe
  • Din grupa lactatelor:

  • o cana de lapte
  • 2-3 feliute de branza dulce
  • 2 feliute de telemea de vaca
  • Din grupa alimentelor pe baza de carne, fasole uscata si nuci:

  • 200g de carne gatita ( carne de peste, de vita, de pasare)
  • o jumatate de cana de fasole uscat gatita sau un ou fiert
  • un cub de unt de arahide sau o treime de cana de nuci




  • Fii prima care comentează


    Alte articole TopFeminin