Hrana, aliat impotriva oboselii

Hrana, aliat impotriva oboselii

Cauzele care provoaca disconfort sunt multe si variate. Pentru a preveni aceste simptome va trebui sa considerati  hrana, ca un aliat impotriva oboselii. Multe tulburari au loc din cauza deficientelor nutritive.

Specialistii au precizat ca printre elementele nutritive, care provoaca prin insuficienta si chiar absenta, o oboseala permanenta, se numara vitamina B si proteinele. Iar daca vreti sa combateti oboseala, care apare datorita unei alimentatii carentiale, trebuie sa consumati alimente care vor aduce organismului un aport crescut de vitamine.

Prin urmare, daca oboseala apare dupa o noapte de somn agitat, schimbati repartizarea meselor de peste zi, astefel incat masa de pranz sa reprezinte centrul de greutate, urmand ca seara sa mancati ceva mai usor. Trebuie sa consumati foarte multa vitamina D si calciu, care se gasesc si in alimente.

Daca se va instala dupa o noapte de somn bun, e cazul sa sporiti consistenta meselor dumneavoastra. La micul dejun mancati oua, sunca presata, branza, iar la mesele importante pe langa o mancare cu carne de vita, mancati si peste sau pasare, ficat, creier si sa nu uitati de iaurt si branza.

Daca oboseala apare ca o slabiciune, dimineata, inseamna ca aveti carenta de zahar, pancreasul neindeplinindu-si cum trebuie rolul de regulator permanent al procentului de zahar din sange. Mancati zahar sau ciocolata, dar nu in exces, iar la micul dejun mancati alimente bogate in proteine cum ar fi laptele, oua sau chiar sunca presata.

Daca insa oboseala se instaleaza dupa mese, inseamna ca digestia dumneavostra e dificila. Pentru a inlatura un astfel de inconvenient trebuie sa tineti seama de niste reguli de baza, pe care ar trebui sa le ia in calcul toti oamenii:

- mestecati bine;

- nu vorbiti mult in timpul mesei;

- nu beti prea mult lichid la masa;

- mancati bine la micul dejun si nu mancati mancaruri grele la celelalte mese.

Inainte de cina daca apare sintomul de oboseala, acest lucru se datoreste unei alimentatii insuficient de hranitoare de peste zi. Pentru a inlatura acest disconfort mancati la micul dejun si un ou fiert, putin unt, sau caimac in lapte, dar nu uitati de branza si putina carne, care sunt bogate in proteine.

La sfarsitul saptamanii, oboseala se datoreaza programului extenuant si este bine ca week-end-ul sa-l rezervati numai pentru dumneavoastra, pentru a va odihni si alimentar si fizic. Faceti cat mai multa miscare si plimbari in aer liber, mancati cruditati, salate, fructe, beti mai multa apa cu/fara lamaie.

Daca sunteti dupa o gripa si ati luat antibiotice, atunci este recomandat sa mancati cel putin 2 iaurturi pe zi si sa nu lipseasca pestele, ouale, branza sau carnea fiarta/ gratar. Inlaturati dulciurile pentru un timp si mancarea foarte greu de digerat, bauturile alcoolice si sucurile acidulate. Mancati foarte multe fructe si salate.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin

  • VIDEO: Machiaj pentru Revelion. Fă-l singură!
    VIDEO: Machiaj pentru Revelion. Fă-l singură! Alege pentru Revelion un machiaj strălucitor, în culori tari, care să-ți accentueze privirea. Te sfătuim ca
  • Clamidia Tracomatis
    Clamidia Tracomatis

    Clamidia Tracomatis sau chlamydia trachomatis (denumirea stiintifica),  reprezinta un virus, o bacterie cu transmitere sexuala si se alatura

  • Osteoporoza
    Osteoporoza

    Osteoporoza este o boala foarte grava care afecteaza tesutul osos spongios. Osteoporoza mai este cunoscuta si

  • Tenis
    Tenis

    Vara se apropie si este prilejul sa iesiti la un tenis cu prietenii, nu numai pentru

  • Scapa de punctele negre si de porii dilatati!
    Scapa de punctele negre si de porii dilatati!

    Din cauza secretiei abundente de sebum, porii devin din ce in ce mai dilatati si de

  • Semnificatia pietrei de agata
    Semnificatia pietrei de agata Agata este o piatra semipretioasa naturala, al carei nume provine de la raul Achates din Sicilia,