Dieta Zone

Dieta Zone Dieta Zone este supranumita si dieta saraca in carbohidrati, deoarece initiatorul acesteia Dr. Barry Sears, considera ca prin reducerea carbohidratilor din alimentatie, reusim sa pastram un echilibru in ceea ce priveste concentratia de hormoni in sange, mentinand catabolismul intr-o permanenta activitate. Patrand anumite proportii intre principalele grupe de nutrienti: 40% carbohidrati, 30% proteine si 30% grasimi, dieta reuseste sa multumeasca pe deplin si are un avantaj major: pe langa kilogramele pirdute, starea de sanatate se va imbunatatii vizibil.

Dupa cum bine stim, organismul are nevoie in permanenta de energie pentru desfasurarea optima a proceselor de la nivelul tuturor organelor vitale, dar si pentru o mai buna concentrare si eficienta in activitatile cotidiene.

Dr. Barry Sears explica foarte pe scurt efectul negativ al carbohidratilor complecsi  asupra greutatii corporale. Carbohidratii complecsi se transforma in glucoza. Cresterea concentratiei de glucoza in sange duce la cresterea secretiei de insulina, care intervine in metabolismul glucidic si astfel o parte din glucoza trece in sange fiind necesara tesutului nervos, o alta parte este stocata la nivelul ficatului, iar cantitatea neutilizata este depozitata in celulele tesutului adipos, ducand astfel la cresterea in greutate. Prin echilibrarea nivelului de insulina din sange poti scadea in greutate.

Diete Zone recomanda:

-eliminarea tuturor alimentelor cu un indice glicemic ridicat: cartofi, paine alba, dulciuri, zahar, si inlocuirea lor cu legume si fructe care contin o cantitate mai mica de carbohidrati.

-calcularea cat mai precisa a cantitatii de proteine consumate zilnic. Aportul de proteine trebuie sa provina din carne slaba de vita si pasare si peste.

-in ceea ce priveste grasimile, axati-va pe cele monosaturate precum uleiul de masline.

-numarul de calorii consumate zilnic trebuie este de 1700. Fiecare masa principala va avea cate 500, iar cele doua gustari cate 100 de calorii.

Alimentele permise sunt in principal fructele si legumele (sursa de glucide), urmeaza carnea slaba (sursa de proteine)  si grasimile mono-saturate (sursa de grasimi).

Proteinele le iei din: oua fierte tari, branzica slaba de casa, piept de pui, cod la gratar.

Surse de glucide pot fi: fasole, ardei, spanac, mere, brocoli, vinete.

Grasimile pot proveni din: unt de arahide, ulei de masline (se va folosi atat ca dressing cat si pentru prepararea anumitor feluri de mancare).





Comentarii

  • 1 1
    denisa
    am 1-65 si 85 kg vreau sa slabesc am incercat tot felul de regimuri si nici un rezultat datimi un sfat
  • 1 0
    andreea
    sport mult sport arde grasimile
  • 1 0
    Biank
    Am 1,63 si 69kg...vreau sa slabesc dar nu stiu cum

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Sanatate fizica si emotionala cu EFT
    Sanatate fizica si emotionala cu EFT FT – Emotional Freedom Techniques (Tehnici de Eliberare Emotionala) este o cale simpla si usor
  • Copilul vegan
    Copilul vegan Alimentatia copilului vegan este un subiect extrem de controversat, nu numai la noi ci la nivel
  • Sirop de macese
    Sirop de macese

    Siropul de macese se prepara din fructele de maces si este o bautura cu efecte terapeutice

  • Alearga pentru o silueta de invidiat!
    Alearga pentru o silueta de invidiat!

    Miscarea ar trebui sa faca parte din programul tau zilnic, indiferent de problemele cu care te

  • 1 Mai
    1 Mai

    1 Mai este Ziua Internationala a Muncii si autoritatile au ajuns la un pact cu sindicatele

  • Pilula de a doua zi
    Pilula de a doua zi

    Pilula de a doua zi sau contraceptia hormonala de urgenta, se foloseste atunci cand in urma