Cum poti evita conflictele la locul de munca

Conflictele la locul de munca apar cel mai adesea in perioadele foarte incarcate ca volum de munca, atunci cand termenele bat la usa, cand problemele personale ne fac sa fim mai irascibili, sau cand pur si simplu exista o antipatie intre doua persoane. Conflictele trebuie evitate in general si mai ales la serviciu, pentru ca ne fac sa ne pierdem inutil energia, concentrarea si buna dispozitie.Pentru a evita aparitia neintelegerilor si pentru a detensiona starile de incordare e bine sa iei in considerare cateva aspecte si anume:
- invata sa fii manierat si saluta pe toata lumea atat la venire cat si la plecare, multumeste pentru orice serviciu facut, indiferent cat de marunt a fost el, iar ori de cate ori doresti ceva din partea unui coleg incepeti cu "te rog". Toate astea te vor pune intr-o lumina buna si cu siguranta e un punct esential pentru o buna intelegere in orice comunitate.
- ajuta-ti colegii chiar daca nu-ti cere nimeni sa o faci. Fii saritor si mai ia o parte din sarcini atunci cand colegii tai au foarte multe de facut. Asta dovedeste ca esti un bun coechipier si nimeni nu va dori sa se certe cu tine. Insa trebuie sa faci diferenta intre un mic sprijin facut in momentele dificile si impovararea fara rost doar pentru ca da bine.
-incearca pe cat posibil sa ai grija la ceea ce afirm despre un coleg atunci cand el nu e de fata. "Mica barfa" din pauzele de masa genereaza conflicte greu de controlat. Daca ai ceva de obiectat fa-o cu tact, spunandu-i la modul cel mai politicos exact ceea ce te deranjeaza, dar incercand sa scoti in evidenta si lucrurile bune pe care le face. Vorbele pe la spate vor ajunge la urechile celui in cauza si de aici lucrurile se pot transforma cum nici nu ti-ai imaginat.
-ai grija la imaginea pe care o ai in ochii coechipierilor, fii ingrijit, nu vorbi prea mult si pe langa subiect, nu incepe sa-ti pui pe tapet viata personala, pentru ca toate astea vor genera discutii neplacute din partea unora.
-invata sa respecti zilele proaste ale celorlalti. Daca simti inca de la primele ore ale diminetii ca cineva nu e in mare forma, nu-l mai bate la cap cu fel si fel de probleme. Si maine e o zi si cu siguranta lucrurile mai pot suferi amanari.
-am lasat pentru sfarsit un lucru foarte grav care din pacate se intampla si anume sa-i pui pe colegi intr-o lumina proasta in fata sefului doar de dragul de a iesi tu in fata. Asta va starni antipatia tuturor si cu greu te vei putea reintegra in grup.