Vis de vedeta

Vis de vedeta Vedetele sprijina campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri” pentru ajutorarea copiilor cu inimi bolnave. Povestilor emotionante spuse de copilasii cu malformatii cardiace pe site-ul www.sansalaviata.ro li s-au alaturat “visurile de vedeta” - cele mai frumoase amintiri din copilaria celor care astazi au devenit celebri.

Andreea Berecleanu, Andreea Marin-Banica, Daniela Nane, Malvina Cervenschi, Irina Margareta Nistor si Adrian Despot vorbesc despre visurile pe care le aveau cand erau mici. Fanteziste sau realizabile, multe dintre dorintele lor s-au transformat in viata pe care ei o considera un dar frumos si o sansa uriasa.

Vedetele noastre ii incurajeaza pe copii sa nu renunte la sperantele lor, iar pe cei mari sa le ofere micutilor “sansa la noi amintiri”.

Andreea Marin-Banica povesteste cum a simtit inca din copilarie chemarea televizunii, cand a vazut un spectacol de balet (cum arareori se intampla inainte de 1989), la televizor. Delicatetea balerinei din spectacol care trecea dincolo de ecran, a facut-o pe Andreea sa isi doreasca sa transmita peste ani, aceeasi emotie: “Asta insemna pentru mine televiziunea: balerina aceea sensibila, omul acela care, fara cuvinte, anuleaza bariera din fata sufletului, se cuibareste acolo si nu mai pleaca. Si iata ca peste ani, televiziunea a ajuns sa fie a doua mea casa."

“Fiind cea mai inalta din grupa, mi s-a incredintat...mama vitrega. Ca sa nu ma deprim, desi inca nu exista termenul, mi s-a explicat ca numai personajele negative sunt cu adevarat interesante”. Ati ghicit cine este?

Despre campania “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”

Compania Procter & Gamble a lansat a doua editie a campaniei „Sansa la viata, sansa la noi amintiri”. Editia din acest an, derulata in perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2009, isi propune sa continue demersurile intreprinse anul trecut pentru salvarea vietii copiilor cu malformatii cardiace. In acest an, campania sprijina infiintarea unei sectii de cardio-chirurgie pediatrica la Spitalul Clinic de Urgenta pentru Copii “Maria Sklodowska Curie” din Bucuresti, prin intermediul unui parteneriat tripartit intre Procter&Gamble, spitalul “M. S. Curie” si Ministerul Sanatatii. Sectia va avea o capacitate de a opera 200 de copii anual. Procter&Gamble isi propune sa realizeze o donatie de minim 1,2 milioane RON, fondurile provenind din vanzarea produselor participante la campanie.

Un alt obiectiv al campaniei este informarea parintilor, a medicilor de familie si a specialistilor, pentru depistarea precoce a malformatiilor cardiace congenitale, in vederea diagnosticarii timpurii si initierii tratamentului adecvat.

Produsele Procter&Gamble, participante la editia din 2009 a campaniei, sunt: Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Fairy, Mr Proper, Pampers, Pampers Wipes, Always, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Gillette blades&razors si Blend a med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzator in magazine cu insemnele campaniei.

Malformatiile cardiace in Romania

In Romania exista o singura clinica specializata in chirurgie cardio-vasculara pediatrica: Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT). Institutul ar trebui sa faca fata celor 900 de copii care trebuie operati in primul an de viata, dintre cei 1000-1200 care se nasc anual cu malformatii cardio-vasculare grave. Din pacate, capacitatile existente permit operarea in tara, in fiecare an, a doar aproximativ 300 de copii. Editia 2008 a campaniei “Sansa la viata, sansa la noi amintiri”, a contribuit la dotarea unui al doilea bloc operator la Institutul de Boli Cardiovasculare si Transplant din Targu-Mures (IBCvT) si la specializarea in cardiologie interventionala, in Elvetia, a unui medic de la IBCvT. Valoarea totala a fondurilor donate in cadrul campaniei a depasit 1,2 milioane de RON.

Pentru ca nu toti copiii cu malformatii cardiace ajung in timp util la Targu Mures pentru a fi salvati, Procter & Gamble a hotarat sa sustina si in acest an aceasta cauza prin sprijinirea proiectului de la Spitalul “M. S. Curie” din Bucuresti.




Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin