Alimentatia echilibrata, secretul tenului sanatos

Alimentatia echilibrata, secretul tenului sanatos

Frigul excesiv, caldura puternica, alimentatia saraca in substante nutritive, toti acestia sunt factori care dau tenului un aspect imbatranit, lipsit de tonicitate. Pentru a elimina aceste inconveniente va trebui sa acordati o mai mare atentie modului in care va hraniti, deoarece alimentatia bogata in minerale, vitamine, antioxidanti, va ajuta pielea sa-si recapete vitalitatea si elasticitatea pentru a avea un aspect sanatos.

In acest anotimp, frigul este inamicul numarul unu al tenului, deoarece expunerea la temperaturi joase duce la o deshidratare excesiva. Aparitia ridurilor si intensificarea lor are loc cu precadere atunci cand pielea este deshidratata. Pentru a preveni si combate acest fenomen atat de daunator tenului, va trebui sa consumati o cantitate suficienta de apa cca 2l pe zi, dar si sa includeti in alimentatie asa numitii acizi grasi esentiali omega 3 si omega 6. Acestia impiedica eliminarea excesiva a apei din organism, mentinand in acest fel supletea si elasticitatea pielii. Pentru a da organismului o cantitate suficienta de acizi grasi esentiali, va trebui sa consumati in special nuci, arahide, avocado, seminte de in, masline, ton.

Pe langa un continut crescut in acizi omega 3, alunele, nucile, fisticul mai contin si vitamina E care, fiind un puternic antioxidant, reuseste sa refaca sistemul de fibre de colagen si elastina. Pentru refacerea eficienta a retelei de colagen combinati alimentele bogate in vitamina E cu cele bogate in vitamina A (oua, lactate, morcovi).

Se stie ca alcoolul, tutunul si cafeaua afecteaza aspectul tenului si din acest motiv ar fi bine sa reduceti /eliminati consumul acestora. Alimentele bogate in grasimi actioneaza intr-un mod cat se poate de daunator asupra pielii de la nivelul fetei, in special in cazul in care ai probleme cu acneea. Delicioasa ciocolata poate fi un inamic al tenului sanatos atunci cand este consumata in exces.

Consumul de fructe si legume proaspete, de carne slaba, cereale, fructe de mare, asigura organismului intreaga cantitate de nutrienti care sunt constituenti de baza ai structurii epidermei.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin