Activitatea fizica si controlul greutatii

Activitatea fizica si controlul greutatii

Activitatea fizica ne ajuta sa tinem sub control greutatea prin consumul caloriilor in exces, care, in lipsa miscarii s-ar depune sub forma de tesut adipos. Cele mai multe alimente contin calorii insa pe de alta parte tot ceea ce facem consuma calorii inclusiv somnul, respiratia, digestia. Mentinand un echilibru intre caloriile pe care le asimilam din alimente si cele pe care le consumam in timpul activitatii fizice o sa avem o greutate normala.

Mai multa activitate fizica!

Expertii recomanda cel putin 30 de minute de activitate fizica moderata zilnic. Pentru a avea si a ne mentine o greutate normala, si in mod particular pentru persoanele care au pierdut multe kilograme, se recomanda 60 de minute de activitate fizica moderata in fiecare zi.

Activitatea fizica poate include mersul pe jos, alergatul, baschetul si multe alte sporturi. Pot fi incluse de asemenea si activitatile zilnice cum ar fi treburile casnice, gradinaritul, plimbatul cainelui. Alegeti activitatile care se potrivesc cel mai bine cu programul dumneavoastra.

Daca ati fost inactivi o perioada mai lunga incepeti cu exercitii usoare timp de 30 de minute in locatiile unde va simtiti cel mai confortabil. Daca efortul este prea mare incercati sa lucrati in reprize de 10 minute pe parcursul zilei.

Beneficii pentru sanatate

Activitatea fizica ne ajuta atat pentru a ne mentine greutatea normala dar mai poate avea si alte beneficii:

  • Poate reduce sau poate preveni riscul aparitiei unor boli precum : diabetul, hipertensiunea arteriala si colesterolul, afectiunile cardiace, osteoporoza, artritele si unele tipuri de cancer
  • Tonifica musculatura, intareste oasele (iar inchieturile devin mai flexibile)
  • Imbunatateste echilibrul si flexibilitatea
  • Inlatura depresia
  • Imbunatateste starea de buna dispozitie
  • Activitatea aerobica

    Poti sa-ti propui cel putin 30 de minute de activitate fizica moderata participand la un curs de exercitii aerobice. Acestea includ orice fel de exercitii care te fac sa respiri mai greu decat atunci cand esti in repaus si care iti maresc ritmul cardiac. Expertii recomanda exercitiile de dificultate moderata. La acest pas, este posibil sa respiri mai greu fiindu-ti destul de dificil sa vorbesti, insa trebuie sa fii in stare sa poti duce la bun sfarsit o conversatie. Daca esti incepator porneste de la un exercitiu usor, iar dupa aceea incearca pasul cu exercitii de intensitate moderata.

    Start!

    Pentru a adauga mai multa activitate fizica la programul tau zilnic incearca:
  • Mergi la o plimbare vioaie in jurul blocului cu familia, prietenii sau colegii.
  • Urca scarile in loc sa folosesti liftul
  • Ia o pauza de la activitatile zilnice de la serviciu sau de acasa si fa o scurta plimbare.
  • Parcheaza masina mai departe de intrarea in supermarket, teatru sau cinematograf si mergi pe jos pana acolo.
  • Antrenamentul de forta

    Antrenamentul de forta este un alt mod de a ajunge la cele 30 de minute de activitate fizica, recomandate in fiecare zi. Acest antrenament ne va ajuta sa ardem caloriile in exces si sa avem muschi tonifiati, oase puternice si inchieturi flexibile. Este recomandat ca acest antrenament de forta sa se faca de 2-3 ori pe saptamana, cu o zi de relaxare totala inainte de antrenament pentru a permite musculaturii sa se refaca. Daca esti incepator ar fi indicat sa-ti angajezi un antrenor personal care iti poate planifica intocmai exercitiile in functie de conditia ta fizica.

    Exercitii pentru trup si suflet

    In plus la exercitiile de aerobic si la cele de forta puteti sa adaugati si un alt tip de exercitii la programul zilnic de activitate fizica. Alternativele la exercitiile traditionale pot furniza un plus de varietate si distractie. Acestea pot de asemenea sa ajute la eliminarea stresului, sa intareasca musculatura si sa sporeasca starea de energie a organismului. Exemple de exercitii pot fi: Yoga, Pilates si tai-chi.





    Fii prima care comentează


    Alte articole TopFeminin