Soia, un aliment complet

Soia, un aliment complet

Produsele pe baza de soia sunt alimete complexe, fiind foarte bogate in proteine. Trebuie sa stiti ca in soia se gaseste o cantitate de proteine de doua ori mai mare decat in carne.  Inlocuind cu succes carnea, poate fi consumata in special in dietele vegetariene, in perioadele de post si ori de cate ori doriti sa renuntati pentru cateva zile la carne.

Soia poate fi consumta sub diferite forme: lapte de soia si branza din soia, foarte bogate in cazeina, ulei de soia, snitele de soia, pate de soia, granule de soia. Mai trebuie spus ca soia fiind un produs vegetal nu contine colesterol, ci o serie de uleiuri minerale, vitamine, fibre, saruri minerale.

Snitelele de soia si cuburile de soia se pot prepara dupa ce au fost inmuiate cateva zeci de minute in apa calda. Puteti prepara mancarurile preferate dupa aceleasi retete, adaugand mai multe mirodenii si in special usturoi. Se pot face si chiftelute din soia, musaca din soia, si tot soiul de mancaruri pe baza de tocaturi, folosind granulele de soia.

Laptele din soia poate fi achizitionat din magazine sau preparat in casa. Indiferent de sursa  laptele se poate aromatiza adaugand coaja de lamaie, miere si esenta de vanilie. Poate fi consumat rece, fiind o alegere nemaipomenita atunci cand este foarte cald.

Alegeti produsele din soia insa fiti atenti la inscriptia de pe ambalaj si evitati soia modificata genetic. Efectele nedorite nu sunt inca pe deplin lamurite, insa e mai bine sa va feriti de acest gen de produse care au suferit modificari genetice.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin