Sfaturi pentru a manca sanatos

Sfaturi pentru a manca sanatos

Stim cu totii ca o alimentatie sanatoasa, echilibrata in proteine, glucide si lipide ne ajuta sa ne mentinem greutatea si sa fim sanatosi. Nu sunt de parere ca trebuie sa tinem cure drastice pentru a slabi, ci sa imbinam armonios miscarea cu un regim alimentar corect. Trebuie sa stiti ca micile trucuri prezentate in acest articol va vor ajuta sa renuntati la multe din vechile obiceiuri alimentare,de multe ori foarte gresite, si astfel veti fi mai sanatose si incantate de noua silueta.

Renunta pe cat posibil la carnea grasa, in special la carnea de porc. Stim ca grasimile sunt responsabile de cresterea cantitatii de colesterol, iar un nivel crescut de colesterol rau conduce la o serie de afectiuni cardiace. Inlocuieste carnea de porc cu vita sau pui si incearca sa manaci carne doar o singura data pe zi. Pentru a nu carenta organismul de proteine, mananca ciuperci, fasole uscata, ou, alimente bogate in proteine si mult mai sanatoase.

Poti alege  in locul carnii, fie chiar si cea de vita, pestele. Alege insa un soi de peste care sa fie slab, si de preferat cel de apa dulce. Trebuie sa mai stii faptul ca din cauza poluarii din ce in ce mai mari, unele specii de pesti care traiesc in mare, in ocean, sau in lacuri unde sunt deversate ape reziduale, pot contine cantitati mari de mercur, plumb crom. Sunt substante deosebit de toxice care iti pot afecta serios sanatatea, daca vei consuma cu regularitate peste. Referitor la peste, ar mai fi de spus ca e bine sa incluzi in alimetatie uleiul de peste, o sursa foarte bogara in proteine si vitamine. Ajuta la o mai buna dezvoltare a creierului si implicit a sistemului nervos.

Surse importante de vitamine si minerale, fructele si legumele proaspete nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica. Insa unele fructe sunt foarte bogate in glucide, si atunci va trebui ca pe acelea sa le consumi mai rar. Cele mai sarace in glucide, insa foarte bogate in vitamine, mai ales vitamina C, sunt ciresele, merele, perele, capsunile, prunele. Strugurii contin mai multe glucide insa au o serie de compusi activi numiti antioxidanti ce apara organismul de o serie intreaga de radicali liberi.

Produsele lactate trebuie consumate de asemenea in fiecare zi continand substante nutritive esentiale pentru starea de sanatate a organismului, insa mare atentie la cata grasime contin. Alege laptele si branza slabe, semidegresate, chiar daca nu sunt foarte gustoase sunt mai sanatoase.





Comentarii

  • 0 0
    mihhaela
    salut,asa cum scrieti,e foarte important sa mancam adecvat si exact pt asta am citit si eu acest articol,va multumesc pt ca ma ajutati sa ma mentin intr-o alimentatie mai sanatoasa si pentru sfaturi,numai bine si la cat mai multe articole de sustinere. A si sa nu uitam ca in acest NOU AN trebuie sa continuam sa avem grija de noi...La Multi Ani!!!!

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin