Total afisari: 34153971
Vizitatori Online: 6
 
  Prima Pagina   »  Dieta  »  Nutritie
Fructele si legumele, izvor de sanatateFructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.


Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.


Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel

  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie

  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida

  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti

  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac

  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie

  • Fosforul se gaseste in seminte

  • Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).


    Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine

  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci

  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise

  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale

  • Asteptam comentariile voastre.






    Alte articole TopFeminin
    Machiajul ochilorMachiajul ochilor

    Folosind tehnici simple de iluzie optica, cu ajutorul fardului si al liner-ului, ochii dumneavoastra pot avea

    Lapte humanaLapte humana

    Laptele este cel mai hranitor aliment pentru cei mici, in special pentru sugari si pe piata

    Tendinte in aceasta primavaraTendinte in aceasta primavara

    Desi primavara intarzie, asta nu inseamna ca trebuie sa ne resemnam si sa nu fim in

    Discopatie cervicalaDiscopatie cervicala

    Datorita vremii de afara care este oscilanta precum si a temperaturii, care urca sau scade, dar si statul in

    AstigmatismulAstigmatismul

    Astigmatismul este o afectiune a vederii  si se datoreaza corneei de forma neregulata si poate  insoti miopia

    Racoreste-te cu inghetate delicioase!Racoreste-te cu inghetate delicioase!

    Inghetata de fragi
    Ingrediente: 500 g fragi, 150 g zahar, 500 g smantana, 250 g

     
    estetician bun
    sani mici
    micsorare/ridicare sani
    Pastile pentru slabit
    Candida
    caderea parului
    VARICE PE SANI!!!!
    Rinoplastie
    CUM SLABIM CEL MAI BINE!
    Am scapat de celulita cu Cellinea!
    intra si tu pe forum!




    TheNewThing.ro: blogul de gadgeturi, tehnologie și lifestyle.

    > vizualizeaza toate felicitarile  
    coafuri
    diete
     
    eGhid.ro Links24.ro TopBanking.ro