Fructele si legumele, izvor de sanatate

Fructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.

Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.

Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel
  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie
  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida
  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti
  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac
  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie
  • Fosforul se gaseste in seminte

Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine
  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci
  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise
  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale




Comentarii

  • 7 4
    Cristina Roncea
    Asta pot sa o scriu si la optional pt tema
  • 5 2
    BIO
    MERSI
  • 4 3
    Larisa_Anto
    Multumesc
  • 15 2
    Șerban Sara ✌✌
    Mulţumesc ❤❤✌

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Ceaiul de coada-racului
    Ceaiul de coada-racului

    Coada-racului sau iarba-gastelor, este o planta care prefera solurile umede, crescand pe langa rauri, lacuri si

  • Nessebar
    Nessebar

    Nessebar este o alta statiune turistica din Bulgaria foarte cunoscuta si apreciata, situata in apropiere de

  • Mineral Match by Astor
    Mineral Match by Astor Acum, machiajul tău îţi oferă mai mult. Noul fondul de ten MINERAL MATCH reuneşte avantajele ingredientelor
  • Cum sa devii un fotomodel de succes
    Cum sa devii un fotomodel de succes

    Tinerele din ziua de astazi viseaza, de cele mai multe ori, la o cariera stralucitoare in

  • Gelozia in cuplu
    Gelozia in cuplu Se spune ca un strop de gelozie nu strica niciodata, insa atunci cand gelozia devine bolnavicioasa
  • Lalelele, florile minuate ale primaverii
    Lalelele, florile minuate ale primaverii

    Gingase, gratioase, multicolore, lalelele ne incanta privirile in fiecare primavara. Cred ca nu am simti la