Total afisari: 31527029
Vizitatori Online: 5
 
  Prima Pagina   »  Dieta  »  Nutritie
Fructele si legumele, izvor de sanatateFructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.


Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.


Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel

  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie

  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida

  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti

  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac

  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie

  • Fosforul se gaseste in seminte

  • Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).


    Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine

  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci

  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise

  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale

  • Asteptam comentariile voastre.






    Alte articole TopFeminin
    Dieta danezaDieta daneza

    Dieta daneza denumita si dieta pentru schimbarea metabolismului, este o dieta foarte grea care dureaza 13

    Moda pentru vara 2007Moda pentru vara 2007

    Moda pentru vara 2007 este una in care stilurile se impletesc foarte bine, nota comuna fiind

    Fotochemoterapia, un tratament eficient impotriva psoriazisuluiFotochemoterapia, un tratament eficient impotriva psoriazisului
    Aproximativ trei la suta din populatia lumii prezinta simptome specifice psoriazisului. Multi dintre ei sufera dureri
    Desert racoritor din fructe de padureDesert racoritor din fructe de padure
    Este vara, este cald si presupun ca doriti sa gustati ceva dulce si cel mai indicat
    Eficienta unui  triplu test Eficienta unui triplu test

    Examenul denumit triplu test nu da un rezultat care sa infirme sau sa confirme un diagnostic,

    Ingrijirea talpilorIngrijirea talpilor

    Picioarele sunt cele mai expuse in acest sezon iar ingrijirea talpilor trebuie sa se faca delicat,

     
    sani mici
    micsorare/ridicare sani
    Pastile pentru slabit
    Candida
    caderea parului
    VARICE PE SANI!!!!
    Rinoplastie
    CUM SLABIM CEL MAI BINE!
    Am scapat de celulita cu Cellinea!
    Ce purtam in 2013?
    intra si tu pe forum!




    TheNewThing.ro: blogul de gadgeturi, tehnologie și lifestyle.

    > vizualizeaza toate felicitarile  
    coafuri
    diete
     
    eGhid.ro Links24.ro TopBanking.ro