Total afisari: 34071760
Vizitatori Online: 4
 
  Prima Pagina   »  Dieta  »  Nutritie
Fructele si legumele, izvor de sanatateFructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.


Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.


Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel

  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie

  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida

  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti

  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac

  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie

  • Fosforul se gaseste in seminte

  • Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).


    Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine

  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci

  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise

  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale

  • Asteptam comentariile voastre.






    Alte articole TopFeminin
    Mentineti-va greutatea dupa ce va lasati de fumat!Mentineti-va greutatea dupa ce va lasati de fumat!

    Multe persoane se ingrasa atunci cand se lasa de fumat. Chiar si asa, cel mai

    Decoratiuni de PasteDecoratiuni de Paste

    O data cu venirea Sarbatorilor Pascale, apar pe pietele noastre diferite decoratiuni de Paste, pentru locuinta

    AlbenaAlbena

    Albena este una dintre statiunile cele mai populare de pe malul Marii Negre aflata in partea

    Cele mai intalnite metode de epilatCele mai intalnite metode de epilat

    Metodele pentru indepartarea parului nedorit sunt destul de numeroase. Depinde de fiecare, ce anume isi doreste

    SpasmofilieSpasmofilie
    Atacurile de spasmofilie sunt mult mai frecvente in cazul femeilor tinere si se datoreaza  unei hiperexcitabilitati
    Solutii pentru a scapa de firele albeSolutii pentru a scapa de firele albe

    Pentru a scapa de firele albe, ai nevoie de cateva solutii eficiente mai ales ca aparitia

     
    estetician bun
    sani mici
    micsorare/ridicare sani
    Pastile pentru slabit
    Candida
    caderea parului
    VARICE PE SANI!!!!
    Rinoplastie
    CUM SLABIM CEL MAI BINE!
    Am scapat de celulita cu Cellinea!
    intra si tu pe forum!




    TheNewThing.ro: blogul de gadgeturi, tehnologie și lifestyle.

    > vizualizeaza toate felicitarile  
    coafuri
    diete
     
    eGhid.ro Links24.ro TopBanking.ro