Fructele si legumele, izvor de sanatate

Fructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.

Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.

Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel
  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie
  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida
  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti
  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac
  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie
  • Fosforul se gaseste in seminte

Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine
  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci
  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise
  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale




Comentarii

  • 2 1
    BIO
    MERSI
  • 3 0
    Larisa_Anto
    Multumesc
  • 7 0
    Șerban Sara ✌✌
    Mulţumesc ❤❤✌

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Moda pentru toamna 2006
    Moda pentru toamna 2006

    In aceasta perioada renumitele case de moda isi pun in scena colectiile pentru noul sezon. Se

  • Ingrijirea pielii
    Ingrijirea pielii

    Pentru a avea o piele hidratata, tonica, fara celulita si fara vergeturi trebuie sa inveti sa

  • Inimioare dulci pentru Sfantul Valentin
    Inimioare dulci pentru Sfantul Valentin

    Inimioarele dulci nu trebuie sa lipseasca de la cina romantica de Sfantul Valentin. Un desert in

  • Givenchy
    Givenchy Givenchy - Very Irresistible Sensual Eau De Parfum
    Givenchy - Very Irresistible este
  • Machiaj primavara-vara 2007
    Machiaj primavara-vara 2007

    In materie de machiaj primavara-vara 2007, make-up artistii recomanda atat culorile calde cat si pe cele

  • Tratamente cu propolis
    Tratamente cu propolis

    Tratamentele cu propolis sunt cunoscute de mii de ani. Efectele curative ale propolisului se datoreaza in