Fructele si legumele, izvor de sanatate

Fructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.

Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.

Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel
  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie
  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida
  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti
  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac
  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie
  • Fosforul se gaseste in seminte

Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine
  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci
  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise
  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale




Comentarii

  • 3 0
    Șerban Sara ✌✌
    Mulţumesc ❤❤✌

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Portia de sanatate in timpul sarcinii
    Portia de sanatate in timpul sarcinii

    Trebuie sa va luati zilnic portia de sanatate in timpul sarcinii, pentru a nu avea de

  • Varna
    Varna

    Varna este una dintre destinatiile pentru cei carora le plac calatoriile si locurile noi. Este un

  • Dieta pentru 2 saptamani
    Dieta pentru 2 saptamani

    Dieta se tine timp de doua saptamani dupa care se incepe un regim alimentar echilibrat, bogat

  • Decoratiuni de Paste
    Decoratiuni de Paste

    O data cu venirea Sarbatorilor Pascale, apar pe pietele noastre diferite decoratiuni de Paste, pentru locuinta

  • Surse naturale de acid folic
    Surse naturale de acid folic Acidul folic este o vitamina din complexul vitaminic B, mai exact vitamina B 9 si a
  • Pastele la romani
    Pastele la romani

    Se stie ca Pastele la romani, ca si Craciunul, este o sarbatoare care uneste familia si este