Total afisari: 31300434
Vizitatori Online: 4
 
  Prima Pagina   »  Dieta  »  Nutritie
Fructele si legumele, izvor de sanatateFructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.


Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.


Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel

  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie

  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida

  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti

  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac

  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie

  • Fosforul se gaseste in seminte

  • Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).


    Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine

  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci

  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise

  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale

  • Asteptam comentariile voastre.






    Alte articole TopFeminin
    Training-ulTraining-ul

    In drumul spre o cariera de succes apelezi la diferite cursuri de limbi straine, operare calculator,

    MartisoareMartisoare
    De pe 1 Martie pana pe 8 Martie se ofera martisoare. Aceasta perioada se mai numeste
    Jessica prezinta colectia de toamna Burlesque BeautyJessica prezinta colectia de toamna Burlesque Beauty
    Jessica a readus in noua colectie, moda anilor `40 in tendinte, dar a facut-o cu clasa
    Dieta DukanDieta Dukan
    Dieta Dukan este un regim alimentar conceput de medicul nutritionist francez Pierre Dukan, care dupa o
    Desert racoritor din fructe de padureDesert racoritor din fructe de padure
    Este vara, este cald si presupun ca doriti sa gustati ceva dulce si cel mai indicat
    Redecoreaza-ti casa de Paste!Redecoreaza-ti casa de Paste!

    Vine Pastele iar curatenia si redecorarea casei vor aduce spiritul sarbatorii cat mai aprope de sufletul

     
    micsorare/ridicare sani
    Pastile pentru slabit
    Candida
    caderea parului
    VARICE PE SANI!!!!
    Rinoplastie
    sani mici
    CUM SLABIM CEL MAI BINE!
    Am scapat de celulita cu Cellinea!
    Ce purtam in 2013?
    intra si tu pe forum!




    TheNewThing.ro: blogul de gadgeturi, tehnologie și lifestyle.

    > vizualizeaza toate felicitarile  
    coafuri
    diete
     
    eGhid.ro Links24.ro TopBanking.ro