Fructele si legumele, izvor de sanatate


Fructele si legumele, izvor de sanatate

Atat fructele cat si legumele constituie o sursa impotanta de elemente nutritive, cele mai importante fiind vitaminele si mineralele. Consumul zilnic de fructe si legume proaspete este recomandat atat persoanelor sanatoase dar mai ales celor care sufera de diverse avitaminoze.

Legumele contin aproximativ 80% apa si sunt sarace in glucide, lipide si proteine. Cel mai mare continut este in vitamina C dar si in caroten. Avand in vedere faptul ca organismul uman nu este in masura sa sintetizeze vitamina C, aportul de vitamina C este foarte important. Vitamina C se gaseste mai ales in frunzele verzi cum sunt cele de patrunjel, leustean, marar, telina, spanac, stevie, dar si in ardei, ceapa verde, cartofi.

Consumul de legume proaspete este mult mai indicat, deoarece prin prelucrare termica acestea pierd o mare parte din constituentii nutritivi. Pe langa cantitatea ridicata de vitamina C legumele mai contin si alte vitamine si minerale esentiale bunei functionari a organismului:

  • Carotenul (provitamina A) se gaseste in morcovi, carote, ridichi, sparanghel
  • Vitamina E se gaseste in: fasole si mazare verde, varza, spanac, sfecla rosie
  • Vitamina K se gaseste in: spanac, loboda, urzici, conopida
  • Potasiul se gaseste in: morcovi, salata, rosii, castraveti
  • Calciul se gaseste in: sfecla, spanac
  • Fierul se gaseste in: patrunjel, urzici, spanac, papadie
  • Fosforul se gaseste in seminte

Fructele se caracterizeaza prin bogatia lor in apa, saruri minerale, vitamine, celuloza. Prin faptul ca au un continut scazut in proteine si glucide, fructele au o valoare energetica scazuta si sunt recomandate atunci cand vrem sa scapam de cateva kilograme. Ca si legumele, fructele contin vitamine: vitamina C, B1, B2 si saruri minerale precum potasiu, calciu, fier, iod, fosfor. Printre actiunile terapeutice ale fructelor se numara actiunea laxativa (datorita continutului de celuloza), actiunea mineralizanta, vitaminizanta, actiune diuretica (datorita continutului ridicat in apa).

Continutul in vitamine al fructelor:

  • vitamina C se gaseste in: portocale, lamai, mere, pere, afine
  • Vitamina E se gaseste in : migdale, nuci
  • Vitamina A se gaseste in: lamai, portocale, ananas, grapefruit, caise
  • Vitamina B se gaseste in: banane, struguri, portocale, pere, migdale




Comentarii

Adaugă un comentariu


Alte articole TopFeminin

  • Anemia
    Anemia

    Anemia cauzata de un deficit de fier in organism, este singura si cea mai importanta boala

  • Tarta cu prune
    Tarta cu prune

    Vara e sezonul fructelor iar desertul pe care vi-l propun, tarta cu prune, va fi unul

  • Un machiaj potrivit pentru fiecare eveniment
    Un machiaj potrivit pentru fiecare eveniment

    Pentru fiecare iesire, in functie de momentul zilei si evenimentul la care veti lua parte, aveti

  • Sfaturi pentru a monta corect gresia
    Sfaturi pentru a monta corect gresia

    Cum este anotimpul renovarilor si casa trebuie sa arate bine si curata, iar in baie , bucatarie

  • Agnes Toma
    Agnes Toma

    Unul dintre cele mai importante evenimente din viata noastra este nunta.  Pentru noi femeile, alegerea rochiei de

  • Coafuri in 2008
    Coafuri in 2008

    Hair-stylistii propun in 2008 coafuri indraznete, culori puternice, asimetrie , bucle jucause, un stil in care