Fructe si legume sarace in calorii

Fructe si legume sarace in calorii Daca vrei sa ai o alimentatie sanatoasa si in acelasi timp sa slabesti cateva kilograme atunci alege fructe si legume sarace in calorii care sa aiba un continut cat mai bogat in vitamine si antioxidanti. Vara este cel mai potrivit sezon pentru a incepe o dieta deoarece poti alege dintr-o gama variata de fructe si legume iar preturile sunt accesibile. Cel mai indicat ar fi sa consumi produse de sezon, cat mai proaspete si daca se poate de la producatori care le cultiva utilizand principiile agriculturii biologice.

Fructele dulci precum banele si strugurii sunt bogate in calorii si ar trebui consumate cu moderatie. Evitati pe cat posibil fructele deshidratate precum smochinele si stafidele, dar si fructele Goji si avocado.

Printre cele mai indicate fructe atunci cand doriti sa incepeti un regim hipocaloric se numara ciresele, visinele, caisele, piersicile, merele verzi, capsunele, pepenele rosu. Chiar daca pe perioada verii nu sunt atat de consumate trebuie sa stiti ca portocalele, grapefruitul si kiwi sunt de asemea fructe sarace in calorii. Zema de lamaie are un continut caloric scazut si poate fi consumata cu apa sau ceai verde.

La capitolul legume sarace in calorii se regasesc:

- castravetii, cu un continut de peste 90% apa;
- dovleceii, contin o serie de minerale precum magneziu si mangan;
- broccoli, este bogat in antioxidanti, calciu, magneziu;
- varza este o sursa excelenta de vitamine precum: vitamina C, vitaminele din grupul B, provitamina A, vitamina E, fibre;
- conopida, bogata in antioxidanti si vitamine, reducece riscul aparitiei cancerului;
- gulia contine vitamina C, B1, B2, potasiu;
- morcovii, au un continut ridicat in beta-caroten, precursor al vitaminei A;
- rosiile sunt bogate in vitaminele A, C, K, licopen, fitosteroli, acid folic;
- ardeii sunt foarte bogati in vitamina C;

O alta categorie de alimente sarace in calorii o reprezinta verdeturile: patrunjelul, mararul, leusteanul, frunzele de telina, coriandrul. Mai putem include si salata verde, spanacul, stevia, urzicile insa acestea se gasesc mai ales primavara.

Pentru a beneficia pe deplin de vitaminele si mineralele continute in fructe si legume consumati-le in stare proapata sub forma de salate. Legumele le puteti prepara la aburi, pe gratar sau la cuptor insa ele isi vor pierde din calitatile nutritive.




Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin