Calorii

Calorii Calorii in alimentatie, sau cate calorii trebuie sa consumam zilnic pentru a ne mentine greutatea, acestea sunt cele mai frecvente intrebari atunci cand ne preocupa felul in care aratam. Pentru a lamuri aceasta problema trebuie spus de la bun inceput ca nu exista un numar de calorii zilnice valabil pentru toate persoanele. Consumul zilnic de calorii este influentat de o serie de indici: varsta, sex, inaltime, greutate, efort. Asa ca atunci cand va calculati aportul zilnic de calorii nu uitati de toti acesti factori care influenteaza rezultatul.

Specialistii in nutritie, pe baza unor studii de durata, au stabilit ca numarul de calorii zilnice se calculeaza cu ajutorul unei ecuatii care tine cont de toti factorii mentionati mai sus.

Prin urmare mai intai trebuie sa-ti calculezi valoarea metabolismului bazal, care reprezinta energia consumata pentru mentinerea la nivel optim a unor activitati fiziologice de baza: respiratie, activitatea inimii, activitatea celebrala, activitatea rinichilor, activitatile legate de reglarea temperaturii si a presiunii.

Ritmul metabolismului bazal (RMB) ia in calcul G (greutatea/Kg, I (inaltimea/cm) si V(varsta/ani). El se calculeaza astfel:

RBM pentru femei: 655+(9.6xG)+(1.8xI)-(4.7xV)

RBM pentru barbati: 66+(13.7xG)+(5xI)-(6.8xV)

Pentru a calcula aportul zilnic de calorii trebuie sa folosim ecuatia lui Harris Benedict care este o formula ce utilizeaza valoarea ritmului metabolismului bazal careia ii aplica factorul activitatii fizice. Mai precis RMB se inmulteste cu o valore in functie de cat efort depui zilnic:

Sedentar: RMBx1.2

Activitati fizice usoare: RMBx1.375

Activitati fizice moderate: RMBx1.55

Activitati fizice mari: RMBx1.725

Activitati fizice exceptionale: RMBx1.9

Toate aceste calcule va vor da numarul de calorii necesare pentru a va mentine greutatea. Daca vreti sa slabiti atunci va trebui sa alegeti alimente mai sarace in calorii si sa depuneti mai mult efort zilnic.




Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin