Mit si adevar despre diete

Mit si adevar despre diete

Cred ca deja ati auzit despre dietele miraculoase care ne scapa de kilogramele in plus ca prin minune: "slabesti 13 kilograme in 30 de zile" sau "mananci cat poti si pierzi in greutate". Dupa parerea specialistilor aceste diete miraculoase nu sunt decat mituri. De cele mai multe ori adevarul este cu totul altul.

Mit: "Dietele drastice va vor ajuta sa pierdeti permanenet kilograme".

De fapt lucrurile stau altfel. Dietele foarte severe nu sunt cele mai indicate pentru a slabi si pentru a va mentine greutatea si dupa terminarea lor. In primul rand, atunci cand tineti un astfel de regim trebuie sa renuntati la foarte multe alimente, iar dupa o perioada, nu foarte lunga, va veti plictisi, sau nu veti mai putea rezista. Daca la inceput dieta va da rezultate, mai tarziu veti constata pe propria piele ca sacrificiul pe care l-ati facut nu v-a ajutat prea mult ci din contra, aveti mai multe kilograme. Sa nu mai vorbim de faptul ca, renuntand la o multime de alimente, organismul va avea de suferit. O parte din vitaminele si mineralele necesare bunei functionari vor lipsi din alimentatie. De aceea, persoanele cu anumite carente sunt sfatuite sa nu inceapa o astfel de dieta.

Mit: "Dietele bazate pe alimente bogate in proteine si sarace in carbohidrati sunt un mod sanatos de a slabi."

Efectele pe termen lung ale unei astfel de diete nu sunt cunoscute. Insa un regim alimentar bogat in proteine, fie animale fie vegetale, nu aduc decat un aport cerescut de colesterol. Colesterolul ridica riscul aparitiei bolilor cardiace. Pe de alta parte, in timpul acestei diete consumul de fructe, de legume si de cereale este scazut. Lipsa fibrelor in alimentatie duce la constipatie, organismul se simte slabit fara vigoare.

Un studiu facut recent demonstreaza faptul ca un consum mai mic de 130 g de carbohidrati pe zi duce la aparitia cetonelor in sange. Aceste cetone nu sunt altceva decat grasimi hidrolizate partial. Efectul lor este unul foarte nociv. Concentratia crescuta a cetonelor in sange conditioneaza organismul sa sintetizeze acid uric. Acidul uric este factorul de risc pentru aparitia gutei si a afectiunilor de la nivelul rinichilor.

Mit: Anumite alimente cum ar fi grapefruit-ul, telina, sau supa de varza pot arde caloriile si va fac sa pierdeti in greutate."

Aceasta afirmatie este una foarte gresita. Niciun aliment nu poate arde grasimile depuse. Anumite alimente care au un continut crescut in cafeina pot duce la o accelerare a metabolismului insa pentru o perioada scurta de timp. In nici un caz nu veti slabi.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin

  • Baclava si sarailie
    Baclava si sarailie

    In Postul Pastelui avem nevoie de mancaruri variate care sa ne faca sa trecem usor peste

  • Coafura impecabila de la Artego
    Coafura impecabila de la Artego Straluceste cu Feel&Shine Artego: ser de stralucire intens
    Confera un luciu inegalabil, profesional asemenea parului
  • Training-ul
    Training-ul

    In drumul spre o cariera de succes apelezi la diferite cursuri de limbi straine, operare calculator,

  • Coliere
    Coliere

    Cele mai la moda bijuterii din acest an si mai ales din acest sezon primavara-vara, sunt

  • Scapa de punctele negre si de porii dilatati!
    Scapa de punctele negre si de porii dilatati!

    Din cauza secretiei abundente de sebum, porii devin din ce in ce mai dilatati si de

  • Ingrid Vlaslov
    Ingrid Vlaslov

    O alta creatoare de moda foarte cunoscuta, remarcata si apreciata la noi in Romania este Ingrid