Copilul vegan

Copilul vegan Alimentatia copilului vegan este un subiect extrem de controversat, nu numai la noi ci la nivel mondial. Regimul vegan este cel mai aspru regim vegetal si presupune eliminarea tuturor alimentelor de origine animala: carne, oua, produse lactate dar si a mierii. Este mai mult decat un regim este practic un mod de viata, in care pe langa alimentatia exclusiv vegetala adeptii unei astfel de diete sunt impotriva exploatarii si uciderii animalelor si militeaza pentru drepturile acestora.

Documentandu-ma cu privire la alimentatia vegana, am citit si despre un subiect mai vechi, acela al decesului unui copil ce provenea dintr-o familie de francezi vegani. Pana la varsta de 11 luni, atunci cand a survenit decesul, copilul fusese hranit exclusiv cu lapte matern. Alimentatia vegana a mamei a contribuit la carentele in vitaminele B12 si A, la slabirea sistemului imunitar si la deficientele de crestere ale copilului, care la 11 luni cantarea doar 5.7 Kg. Organismul slabit nu a putut lupta cu bronsita de care suferea, desi medicul de familie i-a sfatuit pe parinti sa-si interneze copilul. Adepti ai medicinei naturiste acestia au refuzat internarea copilului precum si orice tratament alopat, sfarsitul povestii fiind unul tragic. Parintii au fost gasiti vinovati de neglijenta si privare de alimente.

Pornind de la acest caz nefericit, care din pacate nu este singurul pe acest subiect, ma intreb cu ce au gresit copiii carora parintii le impun regimul vegan fara sa tina cont de recomandarile medicilor care atrag atentia ca pentru un copil sunt esentiale proteinele de origine animala si produsele lactate. Poate ar fi mai corect sa-i lasam pe copii sa-si aleaga singuri cum vor sa se hraneasca atunci cand sunt majori.

Daca insa consideri ca regimul vegan este cel mai bun pentru alimentatia copilului tau, mergi mai intai la medic si informeaza-te cu privire la suplimentele nutritive pe care trebuie sa le incluzi in dieta copilului. Va trebui sa ii administrezi vitamina B12, calciu, fier, zinc pentru a fi sigura ca nu va suferi de carente majore de vitamine si minerale.

Cu ce poti sa inlocuiesti lipsa consumului de carne si produse lactate?

-desi proteinele animale sunt singurele proteine complete in aminoacizi esentiali, poti suplimenta dieta micutului cu alimente precum soia, nuci, linte, fasole, mazare, ciuperci. Atentie insa, deoarece unele alimente nu sunt recomandate copiilor la varste mai mici de un an.

-calciul poate fi asimilat din fructe si legume precum: soia, brocoli, nuci, seminte de susan, dar si din laptele de soia fortificat cu calciu si vitamina D.

Asadar inainte de a alege pentru copilul tau regimul vegan informeaza-te asupra tuturor aspectelor care tin de cresterea si dezvoltarea lui armonioasa.





Fii prima care comentează


Alte articole TopFeminin